Top
Click the icons below for product information.

Vega Talanga Rojo

This item is no longer available for purchase.
See similar items below.

Description

One of the best underated gems to ever hit our dock. If you have experienced Vega Talanga yet, it's high time. Balanced and nuanced, this is one premium handmade.

Click the icons below for product information.
Similar Items That Customers Also Browsed
overall rating Based on 0 Ratings
Customer Reviews of "Vega Talanga Rojo"
5 out of 5
5 Star
0
4 out of 5
4 Star
0
3 out of 5
3 Star
0
2 out of 5
2 Star
0
1 out of 5
1 Star
0
Showing 4 Reviews
Really good cigars for a quite tolerable price ! Vega Talanga Rojo Smoked the Toro Extra size and want more but keep seeing " out of stock ", , , Dang ! ! !
VT of Blue Springs, MO
Excellent smoke. (Vega Talanga Rojo) An easy draw with a firm ash and reasonably even burn. Very pleasant flavour and lovely to look at. Another I should smoke more often.
MC of MLeesburg, VA
A good, full bodied smoke. Moderately complex and very flavorful it has a great draw and a spiciness that is right up front. The construction gives it a lumpy look but they've never fallen apart on me. For the price you really can't beat these sticks. I hope the other cigars in the Vega Talanga line are as good as this one.
TJ of LLincoln, RI
CI has outdone itself this time. I just finished a robusto extra (Vega Talanga Rojo) and this is a fascinating smoke. These are well-aged and smooth with touches of pepper combined with an unique woody taste. The appearance and construction were excellent. I understand these had trouble selling a few years ago because of the packaging. Their marketing error is our great deal! Thumbs up, CI.
GG of Simsbury, CT
Hide Reviews
Gonz

Vega Talanga Rojo

Gonz
How many of you celebrate the Ides of March or actually have it marked in your calendar like I do?  Can I see a show of hands, please?  Um, yeah, that's what I thought.  You know, March 15 is the day Julius Caesar was killed, a date forever etched into every schoolchild's brain thanks to the famous verse of William Shakespeare.  Well, in case you were looking for something to do today - here's one suggestion - http://www.wikihow.com/Celebrate-the-Ides-of-March.  Ok, forget that, just take Gonz's suggestion, put on your favorite toga, grab a bottle of your prized Dewar's and five different, yet similar cigars.....Vega Talanga Rojo, Oscuro, Blanco, Azul, and Tercio.  That's what I've set out to do today b/c I know there must be a gem in these once popular yet now supremely cheap ceeegars.

First on the list, Vega Talanga Rojo - translated "Red Label" for all you gringos out there.....well, well, what do we have here?  This feller is a decently wrapped yet vein-riddled, firm and supremely toothy.  The couple I grabbed have a few marks and scratches, so it's not exactly flawless, but my expectations are low for $1.50 per stick.  Onward friend, let's spark and see what we find.  The draw is effortless with a firm roll, it's obviously well made.  There's a strength I sense from the onset.  Whoah, that's a familiar leathery flavor - doh, just noticed the label says "Corojo" - yeah that's it.  This clearly ain't gonna be a cigar for sissies.

There's a throaty spice that tackles the tastebuds and lingers for a long finish.  The smoke erupts through my nostrils and causes me to cough a touch, wow buddy, easy now, thankfully I've got a Red Robin Monster Burger in my belly.  Burning smooth and cool, creamy it's not, a tow-truck hath come and stole my palate.  There's a robust-ness with every draw that takes over anything you might have lingering behind (like the onions from my burger or the third cup o' joe I downed earlier).  Truthfully, though, I want to grab another draw, the power teases you for more.  If you've had other corojo-wrapped cigars, or fully corojo cigars (see our complete list of Corojos - http://www.cigarsinternational.com/search.asp?keyword=corojo), this one will impress on you with unforgiveness like the others you've smoked, no doubt.  But a nice thing is this - the heartiness of the smoke doesn't produce a tremendous amount of power - full-flavor and body, but not strength.  This is good, I ain't ready to chalk it up for the day, I've got more work to do.

Getting about 50% through the cigar, the spice eases up, and since I'm jones'n for more, I lit up another.  Oh well, gotta get through this five pack, no chance I'm gonna get to the others today, but dog-gone-it, if the others are this good, I'm a believer in this cheapie.

Light'em up,
- Gonz

PS. Curious if there are any XM Radio Fans out there, I've been rockin' out Channel 12 X-Country today, great change of pace, pleasantly matching my rambunctious Vega Talanga Rojo.  I'm gonna pick me up a full bundle of these, Gonz gives'em a big thumb way up.  Be prepared though newbies, this ain't grand-dad's cigar.